Top 5 olijfolie beautytips

Ik hou van olijfolie! Tegenwoordig bak ik alles met kokosolie, maar olijfolie heb ik nog steeds altijd in huis. Niet alleen is het heel lekker in bepaalde recepten, ook is het echt een wondermiddeltje op het gebied van beauty. Olijfolie komt weleens terug op mijn site, maar ik heb nooit echt opgesomd wat je allemaal kan met olijfolie. Dit is zo alleen zo enorm veel! Daarom heb ik vandaag voor jullie een top 5 van olijfolie beautytips. Elk merk olijfolie is prima, zolang het maar extra vierge is. Dit is de meest voedende versie voor huid/haar. Ik haal mijn olijfolie bij de AH.

Tip 1: Haarmasker
Mijn favoriete manier om olijfolie te gebruiken is in een haarmasker! Doe een scheutje olijfolie in een kommetje en verwarm dit in de magnetron. Niet kokend heet, je wilt je hoofd ook niet verbranden, gewoon warm. Breng dit vervolgens aan op je (vieze) haar. Focus je op je hoofdhuid. Masseer het goed door en laat het zitten. Het liefst een paar uur, maar even snel kan ook. Stap onder de douche en spoel de olijfolie weg met shampoo. Heerlijk! Niet alleen maakt het je haar mooi zacht, het werkt ook erg goed tegen roos. Ik vind het ook lekker in combinatie met kokosvet.
Tip 2: Lichaam zacht maken
Geloof het of niet, olijfolie kan je huid heerlijk soepel maken! Gebruik het als een bodylotion, verdeel een klein beetje over je lichaam. Je zal zien dat je huid heel zacht wordt zonder extreem vettig te zijn. Het ruikt niet vreemd, trekt snel in en je doet eeuwen met een fles. Een vriendin van me heeft tijdens haar zwangerschap twee keer per dag olijfolie gesmeerd op haar buik, ze heeft nooit striae gekregen. Gebruik iets meer olijfolie voor een heerlijk natuurlijke oliemassage.
Tip 3: Nagelriemen verzorgen
Nagelriemen kunnen er al snel droog uit zien, ze kunnen zelfs scheuren en bloeden. Probeer ze daarom altijd zacht te houden! Olijfolie is hier een perfect product voor. Doe op iedere nagel een druppel en smeer je nagelriemen goed in. Nu kan je de nagelriemen ook voorzichtig terug duwen. Een leuk extraatje als je met je handen eten aan het klaarmaken bent (vleesballetjes met olijfolie er in), je nagelriemen worden ook gelijk lekker verzorgd.
Tip 4: Lipbalsem
Gescheurde lippen en geen lipbalsem bij de hand? Olijfolie werkt geweldig voor je lippen! Neem een klein beetje en smeer je lippen hiermee in. Het klinkt misschien raar om zo puur vet te smeren, maar het werkt. Omdat het een beetje vettig is lijkt het ook haast een gloss. Moet je eens je lippen voelen nadat je een salade hebt gegeten waar olijfolie in is gebruikt. Heerlijk zacht!
Tip 5: Zachte voeten
Last van harde hielen en droge voeten? Smeer ze voor het slapen royaal in met olijfolie en doe daarna katoenen sokjes aan. Slaap hiermee. De volgende ochtend zal je zien dat je voetjes heerlijk zacht zijn! Vooral na dagen dat je op hakken hebt gelopen is dit een lekker trucje om je voeten weer zacht te maken. Zorg er wel voor dat je oude sokken draagt, er kunnen wat vetvlekken op komen.
Zoals je ziet kan je veel met olijfolie. Combineer het gewoon: doe een beetje olijfolie in een klein flesje, houd deze bij je bed voor je lippen en nagelriemen. Bewaar de grotere fles bij je lichaamsproducten, voor je lichaam en haar. Soms neem je die mee naar je slaapkamer om je voeten en behandeling te geven. Heerlijk! Natuurlijk, voordelig en simpel.

Reacties