Fitness trends 2015

De fitness trends 2015 zijn zelfs voor de echte bankzitters geen reden meer om niet te sporten. Natuurlijk zijn er weer veel goede voornemens voor het jaar 2015, nu kunt u ze echt waarmaken en volhouden. Misschien kon u nooit uw favoriete sport vinden, maar wellicht is één van deze fitness trends 2015 straks uw favoriete sport.



  • Punk Rope fitness. Met touwtjes springen heeft deze intensieve training weinig te doen. Het fitness programma is ontstaan bij Tim Haft in New York. Plezier moet voor op staan, maar er worden ook 600 calorieën per uur verbrand. Punk Rope verbetert het uithoudingsvermogen, kracht, lenigheid, coördinatie, balans, ritme en timing. Punk Rope verbrandt calorieën in een hoog tempo en kan een effectieve aanvulling op een programma voor gewichtsbeheersing zijn. Punk Rope benadrukt het spel. Spelen vermindert stress, stimuleert de hersenen en bevordert sociale interactie. Punk Rope is geschikt voor sporters van bijna elk fitness niveau. Punk Rope is een van de meest populaire fitness programma's gebaseerd op touw springen. Punk Rope is een afwisseling van touwtje springen, gymnastiek, fitness spellen, en basis training, zodat het lichaam volledig wordt getraind.
  • Functionele fitness. Bij functionele fitness train je vooral je spieren en bereid je ze voor op de dagelijkse taken en worden bewegingen gestimuleerd die u ook thuis, op het werk of tijdens het sporten doet. Spieren worden getraind om dingen bijvoorbeeld laag van de vloer op te kunnen pakken. Door het trainen van je spieren en ze voor te bereiden op de dagelijkse activiteiten, zal uw lichaam goed presteren in een verscheidenheid van veelvoorkomende situaties. Functionele fitness oefeningen kunnen thuis worden gedaan of in de sportschool. Sportscholen kunnen functionele fitnesslessen aanbieden of opnemen functionele in boot camps of combineren met andere oefeningen. Fitnessballen en gewichten worden vaak gebruikt tijdens de functionele fitness.
  • Hot Bare fitness. Ballet met een twist. Bij Hot Bare fitness maakt u klassieke ballet oefeningen aan de stang. De oefeningen gebeuren echter bij een temperatuur van 40 graden Celsius. De hoge temperatuur zorgt enerzijds voor een ontgiftende werking van het lichaam en anderzijds, worden de spieren elastisch. Voorlopig is deze trend ingezet in New York en Los Angeles, maar zal het een kwestie van tijd zijn alvorens deze trend ook opduikt in Europa.